Hoe infographics helpen complexe informatie te delenWil je een multi-channel communicatie-campagne die werkt? Maak dan gebruik van animatie video’s in combinatie met één of meer infographics. Handige visualInfographics zijn ideaal om een enorme hoeveelheid informatie overzichtelijk te begroten. Zo gebruiken veel gemeenten een infographic om burgers te informeren over de begroting. Deze begroting is meestal een document van enkele honderden pagina’s, maar als infographic heb je vaak genoeg aan één A4-tje KISSDe essentie van een infographic is eenvoud. Geen ellenlange zinnen, maar korte boodschappen en vooral héél veel afbeeldingen. De infographic richt zich op de kern. Het design van de visuals is afgestemd op je doelgroep, waardoor je publiek geboeid blijft kijken. Daardoor komt de boodschap duidelijker over. Wanneer zet je infographics in?Heb je te maken met complexe informatie? Dan werken visuele media beter dan lange teksten. Een uitlegvideo is heel effectief om complexe verhalen begrijpelijk te maken, maar je kunt ze niet altijd inzetten. Als je offline wilt communiceren, bijvoorbeeld in print, of als je data wilt overbrengen doet een infographic wonderen. Ook is een infographic erg nuttig wanneer je bepaalde verbanden wilt laten zien. Je kunt een infographic intern gebruiken of voor externe communicatie, zowel online als offline. Plaats hem op je socials, in brochures en op je website. Door infographics en animatie video’s op elkaar af te stemmen, zorg je dat ze elkaar versterken. Wil je meer weten over het versterken van je communicatie door het combineren van animatie video’s en infographics? Neem dan contact met ons op voor een adviesgesprek.
|