Populair eten dat zorgt voor betere concentratie en focus

Er is niets ergers dan je gedachte ergens kwijt te raken tijdens een drukke werkdag. De tijden wanneer je de meeste focus en concentratie nodig hebt zijn meestal ook de tijden wanneer je er het meest tekort aan hebt. Daarom is het belangrijk dat we voorbereidt zijn op zulke situaties en hulpmiddelen bij de hand hebben as het energieniveau begint te dalen. In dit artikel laat ik zien welk voedsel helpt bij het scherp houden van de focus en verbetering van de concentratie.

  1. Vis. Vis is gezond voor ons en voor onze gezondheid op vele manieren. Het verbeterd niet alleen je algehele welzijn, maar ook je focus en concentratie. De omega 3 vetzuren die in vis voorkomen verlagen het risico op dementie, hartaanvallen, en mentale achteruitgang. Deze vetzuren zijn ook belangrijk voor het brein om optimaal te kunnen functioneren.
  2. Noten en zaden. Deze kleine versnaperingen zitten vol met vitamine E. Dit antioxidant is verantwoordelijk voor het tegengaan van de cognitieve achteruitgang.
  3. Cafeïne. Dit is iets wat veel mensen gebruiken als ze het nodig hebben. Als we iets slaperig beginnen te voelen of moe, grijpen we direct naar ene kop koffie. Maar dit is maar een tijdelijk oplossing en waarschijnlijk niet de meest gezonde keuze. Teveel cafeïne consumeren kan leiden tot zenuwtrekjes en moeite met concentreren.
  4. Suiker. Ook een populair hulpmiddel, omdat suiker bewezen helpt in het verhogen van het energieniveau; maar de boost is slechts kortstondig en wordt gevolgd door een crash waardoor je weer terug bij af bent.

 

Lees meer op deze website

 

http://blokpil.nl