Een rondleiding door een museum via smartphone

Voor binnen of buiten, voor musea, city sightseeing tours of wandeltochten: een rondleiding via smartphone is vooral geschikt voor individuele reizigers die over een eigen uitrusting beschikken en de wereld op eigen houtje willen ontdekken.

De 1,5 meter samenleving verandert veel voor de manier waarop u bezoekers door uw museum kunt rondleiden. Plastic audio-apparaten die elke dag door meerdere bezoekers worden gebruikt, zijn een bron van bacterieën en virussen.

U wilt natuurlijk voorkomen dat uw bezoekers elkaar besmetten en mogelijk ziek worden na een bezoek aan uw museum. Het schoonmaken van apparaten wordt een fulltime job. Hoe kunnen we nu nog mensen rondleiden zonder risico op
besmetting én 1,5 meter afstand houden?

Nu is er Nubart; de audiogids die veiligheid en hygiëne garandeert. De QR-kaart is gemaakt van gehard karton en bezoekers houden de kaart na afloop van de rondleiding. Dit vermindert het risico op besmetting.

Scan de QR-code en de rondleiding kan beginnen. De audiogids zorgt ook voor impact en beleving bij de bezoeker met o.a. audiotracks, afbeeldingen en video’s. Met Nubart worden bezoekers automatisch, individueel rondgeleid op hun eigen smartphone.

Door gebruik te maken van storytelling, geven creatieve audiogidsen de luisteraar een uniek en boeiend verhaal om te volgen. Dit verhaal is uniek voor een bepaald museum, of misschien zelfs voor een bepaalde tentoonstelling, en zorgt voor een duidelijke focus en boodschap.

De beste voorbeelden van creatieve audiogidsen worden gemaakt door ervaren productieteams, die een reeks factoren zoals professionele stemacteurs, vertalers, geluidseditors en archivarissen samenbrengen om een gedenkwaardig en boeiend product voor het doelpubliek te garanderen. Door de tijd te nemen om de inhoud te identificeren en aan te passen aan het juiste publiek, kunnen gidsenmakers voldoen aan de eisen van kinderen tot geschiedenisliefhebbers; van buitenlandse bezoekers tot kunstkenners.

U ontvangt daarnaast direct feedback en data van bezoekers, hiermee kunt u de rondleiding optimaliseren en verbeteren.

Nubart: de oplossing voor de heropening na de lockdown!