Gebruik een tijdregistratiesysteem voor je bedrijf

Veel ondernemers en zzp’ers laten tijdregistratie vaak liggen. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat veel zzp’ers en ondernemers hun tijdregistratie helemaal niet op orde hebben. Omdat ze het niet bijhouden weten ze vaak niet hoeveel ze precies gewerkt hebben. Dit kan soms ook voor problemen veroorzaken met klanten. Klanten willen graag weten hoelang je aan iets gewerkt hebt. De kosten die je vraagt staan vaak gelijk aan het aantal uren die je gewerkt hebt. Als je als zzp’er of ondernemer  dit niet op orde hebt kan je ook niet aantonen hoeveel uur je daadwerkelijk aan iets hebt gewerkt. In deze blog lees je meer over een tijdregistratiesysteem en hoe je dit het beste kan aanpakken. Lees dus snel verder!

Waarom is tijdregistratie zo belangrijk?

Zoals velen zullen weten is meten, weten. Vooral bij tijdregistratie is het heel belangrijk om de tijd te meten en te weten. Als je als ondernemer of zzp’er een opdracht voor een klant hebt afgerond wil je natuurlijk ook weten hoeveel tijd het nu precies gekost heeft. De gewerkte uren geef je dan simpel weg door aan de opdrachtgever en die weet dan ook precies hoeveel uur je in iets gestoken hebt.

De voordelen van een tijdregistratiesysteem

Het bijhouden van gewerkte uren is niet verplicht als ondernemer of zzp’er, maar het kan wel erg handig zijn. Door gebruik te maken van een tijdregistratiesysteem kan je precies bijhouden hoeveel uur je gewerkt hebt. Je kan dan in een overzichtelijk systeem zien hoeveel uur je gewerkt hebt en hier kan je dan een kostengrafiek aan vast maken.

https://keeping.nl/tijdregistratiesysteem
Tags: , ,